מזונות על - סופר פוד

המזווה הבריא >

כמות מעטה עם איכויות רבות לגוף.

 

אצות הים – נורי, קלפ, היזיקי, וואקמה, קומבו, ארמה, סיקורה/ חסת הים, אולווה, אגר.

אצות אגמים – ספירולינה, כלורלה, אצה כחולה ירוקה.

 

אצות ים ואצות אגמים 

בעלי מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים. בשל העושר מקנים להם את התואר מולטי ויטמין.

מבין הויטמינים והמינרלים הקיימים באצה: סידן, אשלגן, ברזל, זרחן, יוד, מגנזיום, סלניום, ויטמיני K,E,C,B,D B12 קיים במיוחד בנורי, קומבו וקלפ.

האצה מכילה כמות נכבדת של כלורופיל מהפיגמנט הירוק בטא קרוטין שהוא ויטמין A, חומצות אמינו, חלבון שלם וחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 .

 

האצות מטפלות במגוון מחלות כגון הורדת כולסטרול, הפחתת לחץ דם, מניעת מחלות לב וכלי דם, ומניעת גידולים ממאירים. מטפלות בתת פעילות התריס, מזרזות תהליכים מטבולים ועוד.

לאצה יש יכולת נטרול רעלים מעצם היותה. האצה תומכת בסביבתה החיה והצומחת בכך שהיא מזינה ומנטרלת רעלים בו זמנית.

 

פטריות

קיימים כ- 120 אלף סוגים שונים של פטריות, כאשר "רק" כ- 2000 זנים ראויים למאכל.

מבין הפטריות הראויות למאכל ולמרפא: שיטאקה, פורטבלו, יער, שנטראל, פורצ'יני, מיטאקה, קורדיספס, ריישי, קורדיספס.

הפטריות מכילות מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים חיוניים כגון אשלגן, מגנזיום, זרחן, סידן, ברזל אבץ, ויטמינים מקבוצת וויטמיני B, במיוחד חומצה פולית ו- B5.

מלבד כל הטוב הזה הן דלות בקלוריות, נותנות תחושת שובע ומכילות כמות גבוהה של חלבון שלם (כמו בבשר). 

לפטריות תכונות רפואיות למניעה וטיפול בכולסטרול בכבד, טרשת עורקים, מחלות ויראליות, תמיכה, חיזוק מערכת החיסון, ויסות לחץ דם, מניעה וטיפול בסרטן.

 

פירות יער

אוכמניות, חמוציות, דובדבנים, תותים, דומדמניות

עשירים בפיגמנטים ובפיטוכימיקלים הנותנים את צבעם האדום סגול.

מבין התכונות המשויכות לצבע: שיפור זרימת הדם, מניעה והתפתחות מחלות לב, שבץ, סוכרת, כולסטרול. תותי היער מכילים כמות נאה של אנטי אוקסינטים, E,A,C ומסייעים בהאטת הזדקנות.

אוכמניות – אנטי אוקסידנט חזק

חמוציות – מונעות דלקת בשלפוחית השתן

דובדבנים – אנטי דלקתי לכלי הדם

 

מזונות פרה-ביוטים ופרו-ביוטים

פרוביוטיקה המונח פרו – למען ביוטיקה – חיים לעומת אנטי-ביוטיקה.

אילו חיידקים ידידותיים למערכת העיכול. מערכת העיכול היא מערכת פתוחה מתחילה מהפה ומסתיימת בפי הטבעת. החשובה ביותר מבין המערכות בגוף, כל הקיום שלנו תלוי במערכת זו לכל אורכה יש פעילות שהמטרה שלה פירוק, ספיגה ופינוי של רכיבי המזון.

 

החיידקים הידידותיים הם פועלי בניין והיעילות שלהם תלויה באיכות, במגוון ובכמות.

אומרים שרוב המחלות מתחילות במעי. מזון החסר ערכים תזונתיים לא יניב חיידקים ידידותיים, מזון בריא שנכנס לגוף ללא חיידקים ידידותיים לא יוכל להתפרק ולתעל את המערכת.

 

החיידקים הידידותיים מסייעים למעי הגס, בו נמצאת 70% ממערכת החיסון של גוף האדם, בחיזוק המערכת החיסונית, שיפור תהליכי מערכת העיכול ואף לטיפול בתופעות לוואי וזיהומים שנגרמים כתוצאה משימוש באנטיביוטיקה.

 

מזונות מותססים מכילים חיידקים ידידותיים כגון:

יוגורט, קפיר, סוגי גבינות, כרוב כבוש, מלפפון כבוש במלח, קימצ'י, מיסו, נאטו, טמפה, פטריית הקמבוציה, אומבושי ועוד.

חשוב שמזונות אילו יהיו באיכות גבוהה, החיידקים בתוך קופסאות שימורים כבר אינם בחיים.