• doritdan10

איזון - מה זה לחיות באיזון

עודכן: 17 באוג׳ 2021

מה קורה לנו כשאנחנו מרגישים שהחיים שלנו לא ב"איזון"?


איך זה התחיל?

נפגשנו בפרלמנט של יונית צוק, בלוגריות מעולמות תוכן שונים כדי לדבר על אלמנט משותף. שלי נינבורג, יועצת ארגונית ומאמנת מנהלים ומנהלות. לימור לוי אוסמי מלווה רגשית לנשים בהריון ואחרי לידה, איטהל גיל כמון מורה, מרצה, ומטפלת בשיטת איזון חיים ואני, דורית דן הרבליסטית קלינית מטפלת בתזונה ודיקור סיני ובעלת חנות תה.


יוצרנו חיבור בין עולמות כל כך שונים

חיפשנו את המשותף. ויצרנו דיאלוג רב ממדי, מרתק.

ארבע בלוגריות מעולמות תוכן שונים, מתבוננות על איזון.

מתוך שלוש נקודות מבט: את, הוא ואנחנו,

סיפורי חיים מהבית מהקליניקה ומהמשרד.

שתי חוויות חיים אישית ומקצועית, שמתלכדות לאחת.

ושאיפה חזקה ליצור תוכן בעל ערך.


הבנו שיש מוטיב שמשותף לנו ולכל הלקוחות שלנו: מנהלים ומנהלות, נשים וגברים, אימהות ואבות. והוא האיזון. החלטנו ללכת על זה והתוצאה לפניכם:

שלי נינבורג – הלחץ בכניסה לתפקיד ניהולי חדש: לאבד איזון ולזכות בו מחדש

איטהל גיל כמון – לאפשר לעצמי למצוא את נקודת האיזון

לימור לוי אוסמי – חוסר איזון רגשי: לא רק הורמונים ואנוכי כאן בהמשך.


לחיבור שנועד לברר מהו איזון בכלל ואיך מבינים אותו? איך הוא משפיע על התחושות, המחשבות והפעולות שלנו, ומהי אותה הנקודה בה הוא הופך לשברירי.

לשקף שהוא יכול לבוא לידי ביטוי בכל תחום כחלק בלתי נפרד מהיום יום שלנו.

מזמינות אתכן לקפץ בין העולמות השונים ולחשוב על הדיאלוג שלכם עם האיזון בתוך חייכם.


כשאני חושבת על איזון או יציאה מאיזון הנושא שעולה לי בראש זה איך החיים שלי נראים כשאני לא באלמנט שלי, כשאני מרגישה עייפות, חוסר ריכוז וקושי בהנעת פרויקטים חשובים. חוסר איזון קורה אצלי כשהתזונה שלי היא מכל הבא ליד, מחסור בשתייה, כשאני לא ישנה טוב, או במצב "פדלאה" על הספה. חיפשתי את המילה "איזון" בדוקטור גוגל כי עניין אותי לדעת אילו נושאים מדברים על איזון. מה שמשך את תשומת ליבי וחזר על עצמו רבות התייחס לחוסר איזון שנכנסנו אליו בעקבות השנה החולפת שהביאה עימה חוסר איזון רגשי, כלכלי וכן חוסר איזון בשגרת היומיום. לאחר תקופה ארוכה שנשארנו בבית רבים מאתנו הצליחו ליצור שגרת יום שפויה בבית, ועכשיו עם היציאה שוב עלינו לאמץ ההרגלים חדשים. בחרתי ב - 4 כללים לשמירה על חיים בריאים ומאוזנים שרצוי לשמור עליהם בכל הזמנים, זה מה שעובד עבורי הכי טוב. מים

מים זה תמצית החיים, כשמדברים על מים מבחינה אנרגטית המים מנקים, מטהרים ומניעים. כל תא בגוף שלנו מורכב מנוזלים, דרך הנוזלים בגוף אנחנו מקבלים אנרגיה לתאים (דרך זרם הדם). הגוף שלנו מאחסן את המים וגם פולט איתם רעלים. אלמנט המים ברפואה הסינית קשור לכליות ולשלפוחית השתן. הכליות מכילות בתוכן את החומר הבסיסי ומהוות מקור לאנרגיית החיים-ג'ינג. מבחינה פרקטית החשיבות של שתיית מים טהורים:

  • מונעים התייבשות שעלולה לשבש את מצב הרוח, לגרום לבלבול, חולשה פיזית ומנטאלית.

  • מקנים תחושת רוגע ומשאירים אותנו ערניים.

  • מסייעים בתהליכי ירידה במשקל, לעיתים אנחנו מרגישים שבא לנו לאכול משהו ולמעשה הגוף מאותת שהוא צמא וזוהי רק אשליה שאנחנו רעבים.

  • מנקים רעלים מהגוף ובכך גם מסייעם להוריד את הקילוגרמים המיותרים.

  • מסייעים בשמירה על עור בריא, מתוח וזוהר.

  • מווסתים את טמפרטורת הגוף.

  • מזינים את המפרקים והסחוסים ותורמים לגמישותם.

  • מסייעים בפינוי פסולת מהגוף דרך מערכת השתן והזיעה, אם אין מספיק נוזלים לפעילות זו עשויות להיווצר בעיות בריאותיות חמורות.

  • מסייעים בהקלה על כאבי ראש – במקום לקחת כדור נגד כאב ראש שתו 2 כוסות מים כל 30 דקות. לעיתים כאב הראש נגרם כתוצאה מהתייבשות או עייפות.

  • מרווים את השרירים במיוחד כשעושים פעילות גופנית. המים משפרים את הביצוע באימון הגופני ומחזירים את האנרגיה לגוף.

מים זה כוח החיים אז בפעם הבאה שאתם ניגשים להכין כוס קפה, קחו לכם כוס מים לפני. ומי שלא אוהב מים הנה כמה טיפים איך להעשיר את המים בטעמים ולזכות בכל האיכויות. פעילות גופנית

פעילות גופנית מחברת בין הגוף והנפש. "גוף בריא בנפש בריאה". סיבות חשובות להנעת הגוף, והאנרגיה החבויה בתוכנו:

  • מעוררת, מזינה את מצב הרוח ומשחררת מתחים

  • מחזקת את פעילות מערכת העיכול והמערכת המטבולית ותורמת לירידה במשקל.

  • משפרת את הפעילות הקוגניטיבית, זיכרון, מיקוד, חשיבה חיובית ומחדדת את החושים.

  • מחזקת את הביטחון העצמי, כשהגוף חזק זה מחזק גם את מצב הרוח וכך גם משפר את הביטחון העצמי.

  • מחזקת את המערכת החיסונית ומונעת מחלות. כשהגוף חלש גם האיברים הפנימיים חלשים ויותר חשופים למחלות.

  • תורמת להאטת ההזדקנות כשהגוף פעיל כל המערכות בגוף פועלות בהתאם, וכמו כן גם המראה- אפקט האנטי אייג'ינג.

  • מחזקת את המפרקים, השרירים, הגידים והרקמות.

  • מזרזת את זרימת החמצן לתאים, המאמץ מזרים את הדם לשרירים ולכל מערכות הגוף ביתר יעילות.

  • משפרת את תפוקת העבודה. ישנם מקומות עבודה רבים שכבר הבינו שכאשר העובדים שלהם משתתפים בפעילות גופנית תפוקת העבודה שלהם גדלה.

פעילות גופנית כוללת בתוכה נשימות, במיוחד אם הפעילות כוללת יוגה ומדיטציה. הנשימה מניעה את האנרגיה פותחת את אזור הריאות ומאפשרת יכולת הכלה רגשית עמוקה יותר. הקפידו על פעילות גופנית לפי היכולות שלכם בין אם מתונה או בעצימות גבוה ובאופן קבוע.

שינה

אורח חיים מודרני לעיתים מונע מאתנו את מכסת שעות השינה שהאדם זקוק לו. ריבוי המטלות היומיומיות מקשה עלינו ללכת לישון מוקדם ולהתעורר לאחר מספר שעות מספק. מחקרים רבים מעידים על חשיבות השינה והסיבה לכך היא שבשינה מתקיימים תהליכים פיזיולוגים הכרחיים לבריאות הגוף והנפש. מצד אחד הגוף נח ומצד שני מתקיימות פעילויות חשובות. מחסור בשינה עלול לגרום לבלבול, חולשה, עצבנות, חוסר ריכוז, תגובה איטית, טעויות, ולסכן את בריאות הגוף הפיזי. חוסר שינה לאורך זמן עלול לגרום להתפתחות מחלות כרוניות כגון סכרת, יתר לחץ דם, טרשת עורקים, דיכאון ועוד.

  • שינה מספקת תורמת לבהירות מנטאלית וריכוז

  • שינה מסייעת בפינוי פסולת מטבולית מהמוח וצבירת אנרגיה מחודשת למוח.

  • שינה מחזקת את מערכת החיסון.

  • מחסור בשינה עלול לשבש את מנגנון הרעב והשובע.

לפטין הינו הורמון האחראי על תחושת השובע והורמון גרלין אחראי עם הגברת הרעב, בחוסר שינה נוצר חוסר איזון הורמונלי כך שהורמון הלפטין מופרש ביתר ועלול לגרום להשמנה וכתוצאה מכך יתר סוכרים ושומנים בדם.

  • ההמלצה הגורפת היא שבע שעות שינה, יש להקפיד לא לישון פחות משש שעות ולא יותר מעשר. אז אל תרגישו לא נוח אם אתם מרבים בשינה בשבת בבוקר ולא קופצים מהמיטה לנצל את היום החופשי שלכם כנראה שהגוף שלכם זקוק למנוחה הזאת.

  • הכינו לכם מרחב שינה סטרילי ללא חשיפה למסכים כגון טלפון, מחשב או טלוויזיה.

  • הציעו את המיטה עם סדינים בצבעים בהירים ורגועים.

  • אם צריך הדליקו נר לפני השינה (לא לשכוח לכבות לשפני שנרדמים), נשימות עמוקות, מדיטציה.

פגשתי בבלוג מעניין אודות חשיבות השינה מנקודת ראות של הקבלה מוזמנים לקרוא. תזונה בריאה

תזונה נבונה ומאוזנת הכרחית בכל גיל. בכל שלב בחיים חשוב להקפיד על כללים שונים אך באופן כללי רצוי להקפיד על תזונה מגוונת מקבוצת רכיבים החיוניים לגוף כגון דגנים מלאים, קטניות, ירקות, פירות, אגוזים, זרעים וחלבון מהחי במידה מועטה. בין אם הסיבה ירידה במשקל או שיפור מצב הרוח חשוב להקפיד על חלוקה מאוזנת של אבות המזון כ 60% ירקות ופירות, 20 % חלבונים 20% פחמימות, מן הסתם לא נוכל לשקול כל ארוחה אבל העין יכולה להבחין בכמויות שנמצאות בצלחת. המזון מטרתו לחזק את הגוף הן מבחינה רוחנית והן מבחינה פיזית. בדיוק כפי שאנחנו מתחזקים את המכונית, הבית, הגינה כך גם הגוף זקוק לתחזוקה מתמדת וזאת כיוון שהתזונה מסייעת לגוף במגוון רחב של תחומים:


  • חיזוק מערכת החיסון

  • חיזוק מערכת העצבים, תזונה מיטיבה תעזור לנו במצבי דכדוך ודיכאון.

  • ירידה או שמירה על משקל תקין

  • בריאות העור השיער והציפורניים

  • מניעת מחלות כרוניות, סרטן, ומחלות אחרות

  • תפקוד מיטבי של הכבד לפירוק המזון לסיפוחו לתאים והפרשת הפסולת מחוץ לגוף.

  • יציאות תקינות – ריבוי של סיבים בתזונה ימנעו מצבי עצירות או שלשול.

  • תפקוד המוח – התזונה נותנת אנרגיה והזנה למוח, חשיבה, ריכוז, רגיעה למחשבות. האוכל זה הדלק של המוח.

  • גזים – כשהתזונה לא מדויקת לנו הגוף מגיב בנפיחות, גזים וכאבי בטן.

  • אנטי אייג'ינג – הנושא הכי מדובר בימינו, עם תזונה הכוללת את כל אבות המזון החיוניים לנו, לא במבה וגלידות, הגוף יתעל את נוגדי החמצון ויאט את ההזדקנות הגוף והאיברים הפנימיים.

  • חיסכון כלכלי-כשמתכננים את הארוחות הקנייה בסופר יכולה להיות יותר מדויקת, פחות חטיפים ויותר אוכל אמיתי.

עצות לקניית מזון חכמה 1. תכננו תפריט הכולל קטניות ודגנים מלאים- זה אוכל משביע לאורך זמן, פחות טיולים למטבח. 2. דגנים מלאים- פסטה מכוסמין או קמח מלא, אורז מלא, כוסמת לבנה, קינואה, גריסים מלאים וכדומה. 3. קנו בצנצנות זכוכית- במקום בקופסאות שימורים (מוצרים כגון טונה, סרדינים, זיתים ועוד). החומר בקופסת השימורים רעיל ולא מומלץ. 4. ירקות ופירות קפואים- נשמרים במקפיא ובקלות ניתנים לצריכה - להקפצה, למרק ופירות קפואים לשייקים וקינוחים. 5. אפייה ביתית באמצעות עם קמח כוסמין לבן או מלא - עדיף להכין עוגות, מאפים ומתוקים ביתיים על פני חטיפים ועוגיות מוכנות. 6. חלב צמחי- ניתן לקנות כמות ולאחסן לפני הפתיחה מחוץ למקרר. אמנם לא כולם רגילים לשתות חלב מהצומח, אולי עכשיו זה זמן טוב להיחשף לעולם חדש. 7. חליטות-הרבו בשתיית חליטות במקום מיצים ממותקים, כך תוכלו לשלוט על כמות הסוכר ואיכותו. אפשר להכין קנקן גדול של חליטה לצנן וכך יש לכם מיץ טעים, בריא ומרענן. 8. פיצוחים - מומלץ לאכול סוגים שונים של שקדים ואגוזים לא קלויים, שכן הערך התזונתי שלהם נשמר בצורתם הטבעית.

55 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול