• doritdan10

כוסמת מלאה ירוקה / לבנה

עודכן ב: מרץ 31

הכוסמת כאן להישאר.


אז איך הכוסמת יכולה לעזור לנו להרגיע את הנפש?

כששומעים את המילה כוסמת זה ישר מעורר קונוטציה של אוכל רוסי.

אומנם בתרבות הרוסית הכוסמת נפוצה כדייסה או כתוספת לארוחה, כוסמת קלויה כדייסה או כתוספת לארוחה אך כוסמת מלאה בצורתה הטבעית, ירוקה או לבנה ניתן להנביט, להשרות ואפילו לאכול ללא בישול. שימוש מפתיע נוסף לכוסמת שהתפתח בשנים האחרונות במערב סין הוא תה כוסמת, חליטת דגן טבעי שבניגוד לתה המופק מצמח הקמליה הסינית, אינה מעוררת ולכן מתאימה לשתייה בכל שעות היממה.


הכוסמת היא צמח עשבוני ממשפחת הארכוביתיים ומבחינה בוטנית נמנית בין הדגנים. הכוסמת גדלה במזג אוויר קריר בעיקר במזרח אסיה, רוסיה וסין.


הכוסמת אינה מכילה גלוטן על כן מתאימה לכל הרגישים לגלוטן.

עובדה מעניינת לגבי הכוסמת היא מכילה חלבון מלא, כך שאין צורך לשלב אותה עם קטניות כדי ליצור חלבון מלא. הכוסמת מזינה ועשירה בברזל, אבץ, סלניום, ליזין, טריפטופן, ביופלבנואידים בשם רוטין וקוורציטין.


מה הן סגולות הכוסמת?

  • הכוסמת בעלת ערך גליקמי נמוך ובכך מסייעת לירידה במשקל

  • משפרת את רגישות התאים לאינסולין ובכך מסייעת להוריד רמות סוכר בדם

  • מומלצת בתזונה לחולי סכרת סוג 2

  • מחזקת ומגמישה כלי דם

  • מסייעת להוריד לחץ דם

  • מסייעת להוריד רמות כולסטרול בדם

  • מרגיעה את הנפש ונוגדת חרדות בזכות תכולת הטריפטופן שיש בה

  • תכולת הקוורציטין בכוסמת מסייעת בתהליכי הזדקנות של הגוף

  • מנטרלת רדיקלים חופשיים

  • מחזקת את מערכת החיסון

  • מתאימה לתהליכי ניקוי רעלים

קיימים המון מתכונים טעימים ובריאים עם כוסמת כגון לחם, פנקייק, ראפ, גרנולה ועוד.


214 צפיות0 תגובות

© 2020 Dorit Dan |  Created by BestSite