כוסמת מלאה ירוקה / לבנה

הכוסמת כאן להישאר.


אז איך הכוסמת יכולה לעזור לנו להרגיע את הנפש?

כששומעים את המילה כוסמת זה ישר מעורר קונוטציה של אוכל רוסי.

אומנם בתרבות הרוסית אוכלים כוסמת כדייסה או כתוספת לארוחה, כוסמת קלויה צבעה חום והריח שלה דומיננטי.


אני מדברת על כוסמת ירוקה/לבנה לא קלויה ובצורתה הטבעית.

הכוסמת היא צמח עשבוני ממשפחת הארכוביתיים ומבחינה בוטנית נמנית בין הדגנים. הכוסמת גדלה במזג אוויר קריר בעיקר במזרח אסיה, רוסיה וסין.


הכוסמת אינה מכילה גלוטן על כן מתאימה לכל הרגישים לגלוטן.

עובדה מעניינת לגבי הכוסמת היא מכילה חלבון מלא, כך שאין צורך לשלב אותה עם קטניות כדי ליצור חלבון מלא.

הכוסמת מזינה ועשירה בברזל, אבץ, סלניום, ליזין, טריפטופן, ביופלבנואידים בשם רוטין וקוורציטין.



סגולות הכוסמת:

הכוסמת בעלת ערך גליקמי נמוך כך שגם עוזרת לירידה במשקל, משפרת את רגישות התאים לאינסולין ובכך מסייעת להוריד רמות סוכר בדם, מתאים לחולי סכרת סוג 2.

מחזקת ומגמישה כלי דם, מסייעת להוריד לחץ דם, מסייעת להוריד רמות כולסטרול בדם.

מרגיעה את הנפש ונוגדת חרדות בזכות תכולת הטריפטופן שיש בה.

תכולת הקוורציטין בכוסמת, מסייעת בתהליכי הזדקנות של הגוף, מנטרלת רדיקלים חופשיים ומחזקת את מערכת החיסון ומתאימה לתהליכי ניקוי רעלים.


את הכוסמת אפשר לבשל, להנביט, להשרות ולאכול ללא בישול.

קיימים המון מתכונים טעימים ובריאים עם כוסמת כגון לחם, פנקייק, ראפ, גרנולה ועוד.


91 צפיות