top of page

מה זה קונדליני יוגה

עודכן: 16 באוג׳ 2021


אפתח במשמעות הרחבה של מה זה, מאחר ואני שומעת הרבה אנשים המגדירים את עצמם או אחרים כיוגים רק בגלל שהם מאוד גמישים ומתרגלים יוגה.

אז כדי להבין יותר לעומק את משמעות המילים שאנחנו משתמשים - יוגי הוא אדם בעל תודעה עילאית.

יוגה זהו תרגול המאחד בין התודעה ברמה הארצית לבין התודעה ברמה הרוחנית.

כך שלא כל מתרגל יוגה הוא יוגי.

קונדליני יוגה כתרגול

מורכב מתרגול פיזי של יוגה ומשלב תוכך כדי גם תרגול של טכניקות נשימה, מנטרה, מודרה (אחיזת ידיים) ומדיטצייה. לעיתים כל המוזכרים כאן מתורגלים בו זמנית. כן מסובך אבל אפשרי.


התרגול מחזק את המערכות הפיזיולוגיות השונות של הגוף, כגון איזון והמרצה של מערכת העיכול, תפקוד מטבולי טוב יותר, משפרת תפקוד לב ריאה, מאזנת לחץ דם ועוד ובמקביל מחזקת את הגוף המנטאלי כלומר מאזנת את מערכת העצבים, מחדדת את המוח, עוזרת לריכוז וכ"ב. כאשר אנו מתפקדים ברמת הפוטנציאל הגבוהה שלנו כך גם התחושה הפנימית מתחזקת. אנחנו מרגישים יותר נינוחים ורגועים עם בהירות מנטלית וחשיבה חיובית.

היוגה היא דרך וסגנון חיים הכוללת היבטים הקשורים בחיי היום יום. חלק מההיבטים הם תזונה צמחונית/טבעונית, היגיינה, רפואה אלטרנטיבית, דרך חשיבה חיובית, טרנספורמציה ועוד.

מה זה קונדליני יוגה ?

קונדליני יוגה זה מדע וטכנולוגיה אומנותית המאפשרת לאדם גישה לניצול האנרגיה היצירתית

בתרגול קונדליני יוגה ומדיטציה, התודעה שלנו מתרחבת וכך אנו מצליחים להפיק תועלת ויצירה מחודשת מעצמנו. המשמעות היותר פשוטה היא כשאנרגיית הקונדליני מתעוררת, זוהיא אנרגיה אין סופית שטמונה בכל אדם, באמצעות התעוררות אנרגיית הקונדליני אנחנו יכולים להרחיב את התודעה ולחיות את הפוטנמיאל הגבוהה שלנו.

  • אנרגית הקונדליני המכונה "שאקטי" היא אנרגיה רדומה.

  • "שאקטי" ממוקמת בתחתית עמוד השדרה כך שאין אפשרות לחוות אותה ללא התעוררות.

  • אנרגיה זו מתוארת כנחש המסתלסל דרך עמוד השידרה כלפי מעלה.

  • ה"שאקטי" מתעוררת באופן ספונטני או על ידי ביצוע תרגילי יוגה.

טכניקה זו של קונדליני יוגה נלמדה בחשאי ממורה לתלמיד במנזרים שבהודו, טיבט ונפאל. מאז שחשף המורה הרוחני יוגי בהג'ן את השיטה למערב בשנת 1969,לימד עשרות מקבצי תרגילים, Kriya, שנאספו ע"י תלמידיו ברחבי העולם בספרים וקלטות.

תרגול של קונדליני יוגה מורכב מ"אסנות" - תנוחות, "פרנימות" - נשימות מונחות, "מודרות" - תנוחות ידיים, "מנטרות" - צלילים, מדיטציה ורגיעה.

התרגול הקונדלי יוגה, מעורר את הפוטנציאל ויוצר מעגל אנרגיה מדויק לחיים מאושרים.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page