top of page

תזונה כאורח חיים

עודכן: 17 באוג׳ 2021


הרבה ידע צברנו בשנים האחרונות על מזונות בריאים, על תזונה וטרנדים מאסכולות שונות ועל דיאטות ושיטות הרזיה מגוונות. מה שבטוח לכל אדם יש צרכים שונים, מבנה גוף ואישיות שונים, סדר יום ורמת פעילות שונה, לכן תזונה שמתאימה לאחד לא בהכרח מתאימה לאחר.

המזון שאנו צורכים משפיע על רמות תפקוד שונות. תזונה לקויה עלולה להתבטא בירידה בתפקודים שונים. הידרדרות קוגנטיבית, חוסר איזון הורמונלי, עייפות, עצבנות, בריאות הנפש, השמנה או הרזיה.

תזונה נכונה משפרת את יכולת הגוף לתעל את רכיבי המזון לספיגה טובה יותר ולאיזון המערכות. נשים רבות מתלוננות על עייפות, אבל הברזל וה-B12 שלהן תקין בבדיקות הדם. אז למה יש עייפות ותחושה של חוסר בגוף? בגישה ההוליסטית נתייחס לצרכים ולהרגלים של אותה אישה, נוסיף ונעשיר את התזונה לפי הצרכים.

מזון שלם

מחקרים רבים מוכיחים כי אין די בתוספים שהם ויטמינים ומינרלים החיוניים לבריאות, אלא שהגוף זקוק לויטמינים ומינרלים אלו מהמזון. מזון שלם תורם לאריכות חיים ומניעת הזדקנות מוקדמת.

רצוי לאכול מזון מהצומח דגנים, קטניות, זרעים ואגוזים, הרבה ירקות מכול הסוגים והצבעים ופירות במידה. להפחית מזונות מהחי, לא לצרוך מזון משומר ומעובד. אפשר לשלב תהליכי ניקוי רעלים מידי שנה, תהליכי הרזיה וכן, להיפרד מאכילה רגשית.

העיכול והקשר למזון

יסודו של העיכול הוא פירוק רכיבי מזון ראשיים של פחמימות, חלבונים ושומנים, לחומרי יסוד שהתאים מסוגלים לספוג ולעבד. המזון בגוף צריך להתרוקן תוך 18-24 שעות. הגוף מורכב מאין ספור תאים, לכולם תכונות דומות ותפקוד שונה. בכולם החמצן מחבר בין החלבונים הפחמימות והשומנים, לשחרר את האנרגיה הנחוצה לנו. כדי שהגוף יספוג את כל המינרלים רצוי שנאכול אוכל המספק לנו איכויות המקלות על מערכת העיכול. קשה לומר שיש דיאטה אחת המתאימה לכולם, לכל אדם גוף שונה ובתכונות שונות.


86 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page