כורכום והמפרקים


כורכום הוא צמח רב שנתי, אחד מ 600 זנים המשתייכים למשפחת הזנגביל.

צבעו צהוב בוהק וקליפתו דקה וחומה. הכורכום ידוע כתבלין מאכל מאוד נפוץ בתזונה וברפואה המסורתית האיורוודית כבר למעלה מ 5,000 שנה.

בימי קדם שימש בפולחנים, לצביעת בדים ולשמר מזון בשל התכונת נוגדת החמצון. ברפואה העתיקה היווה שתרופה לשמור על הבריאות על ידי טיהור הדם, להגנה על הכבד, להרגעת העיכול, לטיפול במפרקים, לטיפול במחלות עור, לטיפול בדלקות ועוד.

בכל מתכון של אוכל ההודי יש כורכום, החווג' התימני מורכב ברובו מכורכום, בעת האחרונה הכורכום הפך לפופולרי גם במטבח שלנו.

לאחרונה נערכו המון מחקרים אודות מקור סגולותיו המרפאות של הכורכום . נמצא כי החומר הפעיל של הכורכום הינו הכורכומין, מסייע לגוף נגד דלקות מפרקים, למחלות ודלקות במעי, כמחזק מערכת חיסונית, ואף מסייע ליכולת הגוף להלחם בפתוגנים. הכורכומין משמש כאנטי בקטריאלי, אנטי פטרייתי, אנטי פרזיטי, אנטי סרטני ואף להורדת רמות סוכר בדם.

חשוב לציין שהחומר הפעיל הכורכומין הקיים בשורש הוא כ 1/5% בהשוואה לכומסה שבה ישנו ריכוז גדול של החומר הפעיל. כמוסה של התוסף תזונה שווה ל כ-5 כפיות

אבקת כורכום.

הכורכום גדל בעונת החורף מדצמבר עד מרץ רצוי להשתמש בשורש הטרי בעונתו.

ניתן למצוא אותו בשפע בשווקים, אני קונה כמות גדולה מקפיאה ומשתמשת לפי הצורך עד לעונה הבאה. כשקונים את תבלין יבש כאבקה רצוי למצוא מקור מהמן שטוחן את הכורכום ללא תוספות.

למתכון "חלב מוזהב" לחצו כאן

למתכון ממרח כורכום למפרקים לחצו כאן



36 צפיות