10 תכונות בריאותיות לכורכום

עודכן: 17 באוג׳ 2021


צבעו צהוב בוהק וקליפתו דקה וחומה. הכורכום ידוע כתבלין מאכל מאוד נפוץ בתזונה וברפואה המסורתית האיורוודית כבר למעלה מ 5,000 שנה.

כורכום הוא צמח רב שנתי, אחד מ 600 זנים המשתייכים למשפחת הזנגביל. בימי קדם שימש בפולחנים, לצביעת בדים ולשמר מזון בשל התכונת נוגדת החמצון. ברפואה העתיקה היווה שתרופה לשמור על הבריאות על ידי טיהור הדם, להגנה על הכבד, להרגעת העיכול, לטיפול במפרקים, לטיפול במחלות עור, לטיפול בדלקות ועוד.

בכל מתכון של אוכל ההודי משתמשים בכורכום, החווג' התימני מורכב ברובו מכורכום, בעת האחרונה הכורכום הפך לפופולרי גם במטבח שלנו.

בשנים האחרונות נערכו מחקרים רבים אודות מקור סגולותיו המרפאות של הכורכום ונמצא כי החומר הפעיל של הכורכום, הינו הכורכומין, מסייע למגוון מצבים רפואיים.


10 תכונות מרפא של הכורכומין

  1. נוגד דלקות

  2. דלקות מפרקים

  3. נוגד דלקות במעי

  4. מחזק מערכת חיסונית

  5. מסייע ליכולת הגוף להילחם בפתוגנים

  6. אנטי בקטריאלי

  7. אנטי פטרייתי

  8. אנטי פרזיטי

  9. אנטי סרטני

  10. מסייע להורדת רמות סוכר בדם

חשוב לציין שהחומר הפעיל הכורכומין הקיים בשורש הוא כ 1/5% בהשוואה לכומסה שבה ישנו ריכוז גדול של החומר הפעיל. כמוסה של התוסף תזונה שווה ל כ-5 כפיות אבקת כורכום.

הכורכום גדל בעונת החורף מדצמבר עד מרץ רצוי להשתמש בשורש הטרי בעונתו.

ניתן למצוא אותו בשפע בשווקים, אני קונה כמות גדולה מקפיאה ומשתמשת לפי הצורך עד לעונה הבאה. כשקונים את תבלין יבש כאבקה רצוי למצוא מקור מהמן שטוחן את הכורכום ללא תוספות.

למתכון "חלב מוזהב" לחצו כאן

למתכון ממרח כורכום למפרקים לחצו כאן



81 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול