top of page
  • תמונת הסופר/תdoritdan10

להרגיש, לרצות, ליצור - צ'אקרה שניה – מולה-דהרה SVADISTHANA

עודכן: 17 באוג׳ 2021

צ'אקרות הן מרכזי אנרגיה הקשורים בתודעה ובתקשורת מנטאלית.

הן ממוקמות באופן אנרגטי לאורך עמוד השדרה וקשורות במערכות עצבים ספציפיות.

הבנת הצ'אקרות מועילה למספר צרכים: דרך לתודעה עצמית ולסביבה, לעורר ולהעלות את אנרגית הקונדליני, ליצור דרך תקשורתית בריאה ולחיות חיים מאוזנים מבחינה פיזית, רגשית ומנטאלית.


כינוי: צ'קרת המין

צבע: כתום צהוב

אלמנט השולט בצ'אקרה זו: מים

חוש הקשור בצ'ארקה זו: טעם

מיקום הצ'אקרה: ממוקמת באזור איברי המין בין עצמות הערווה

צ'אקרה שניה שייכת ליצירתיות והתחדשות, מיניות לשם כוח יצירתי. מסמלת את תפיסה העצמית והייחודיות שלנו כאינדיבידואל, היא מייצגת את החזון, האהבה הספקנות והניגודים הקיימים בנו.


אלמנט המים השולט בצ'אקרה זו מאפשר יותר גמישות מאלמנט האדמה אשר בצ'אקרה הראשונה בשל תזוזה המים, יש לנו יכולת להשתנות ולהתפתח לחקור, להתקדם ולממש את הפוטנציאל שלנו.

כשצ'אקרה זו באיזון ישנם יותר אופציות האדם מתנהג מתוך אהבה, מוטיבציה וכנות, זה מאפשר בסיס יציב להתפתחות של הצ'אקרות העליונות. כדי להתחדש ביצירתיות ואהבה אנחנו זקוקים לאזן את הצ'אקרה הראשונה ולשאוב ביטחון ויציבות.


שפת חיזורים, חושנית וצבעונית - מנקודת ראיה יוגית, שחרור האנרגיה המינית נחשב לשחרור רגשי ופתח לאושר. חוש היצירה והתודעה מהווים בסיס למיניות מההיבט הרוחני והיצירתי. להיות חלק מהשלם חלק מהחברה תוך כדי שמירה על ייחודיות ושאיפה למימוש הפוטנציאל היצירתי שלנו. אמנים לדוגמא ניחנים ביכולתם לאהוב באופן יצירתי, להביע דעה ולראות את העולם מנקודת מבט שונה.


כשהצ'אקרה השנייה נמצאת בחוסר איזון ההתנהגות שלנו נגרמת ע"י הרגשות, הרצונות והדחפים, יתכן גם רגשות מיניים, אדם שרואה את העולם דרך צ'קרה זו רואה כל דבר כאובייקט מיני.


בעיות פיזיולוגיות נפוצות:

בעיות פוריות, תפקוד מיני לוקה, כאבי אגן, אי יציבות רגשית.


לאיזון צ'אקרת המין:

שמנים אתרים: סנדלווד, תפוז, פלפל, ילנג ילנג.


מזונות: משמש, תפוז, גזר, דלעת, בטטה, פפיה, מלון, אגוזים וזרעים, שומשום.


תבלינים: פפריקה מתוקה, זעפרן, כוסברה, שומר, וניל.


חליטה לאיזון צ'אקרת המין Creativtea





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page