top of page

שיטות טיפול

עודכן: 17 באוג׳ 2021


צמחי מרפא

צמחי מרפא מופקים מעלים, שורשים, פרחים, פירות הצמח, קליפת העץ ושרפים.

צמחים כמרפא היו בשימוש עוד משחר ההיסטוריה של התרבות האנושית, בימי התנ"ך, ברפואה המצרית והיונית, במסורות של מזרח אסיה סין יפן והודו, בתרבות האינדיאנית והשמאנית כולם עשו בצמחים שימושים לטקסים ורפואה.

כתבים רבים נרשמו ותועדו, מדהים לדעת כמה ידע המבוסס על הבנה עמוקה, חקר והבנת הטבע, התנהגות הצמח, האופי שלו, האקלים שבו הוא גדל הצמח, אם בגבהים או במישור, הארומה, העונה. הרבה אינטואיציה ניסוי ותהייה נרכשו במשך הדורות בתרביות פרימיטיביות.

היום, בתרבות המודרנית, אנחנו חוזרים לשימוש בידע קדום עם הוכחות מדעיות. הרבה צמחים נחקרו ואף סונתזו לתרופות בעלות השפעה רבה. אך ההבדל בין שימוש בתרופה ושימוש בצמחי מרפא גדול. תרופה מיועדת לטפל בדבר ספציפי, כאשר הצמח השפעתו הרבה יותר רחבה.

הטיפול בצמחי מרפא נשען על ידע מצטבר, של מינונים רצויים, התוויות, תופעות לוואי ואינטרקציה עם תרופות, מאפשר לנו כמטפלים להנגיש למטופל סיוע למגוון בעיות בצורה אפקטיבית ובהתאמה אישית.

רפלקסולוגיה

כף הרגל, איבר יחסית קטן, חבוי מהעין, לא זוכה להרבה תשומת לב ועדיין מלא בתכנים מעניינים על עצמנו.

כפות הרגלים משקפות את האיברים הפנימיים של הגוף שלנו את מצבם ואת מצבינו הנפשי.

האבחון נעשה לפי התבוננות, מישוש ותשאול.

טיפול בכפות הרגליים נעשה ע"י עיסוי ולחיצות בנקודות שונות, המסייע להביא את האדם למצב של איזון פיזי ונפשי, ע"י פינוי רעלים, שיכוך כאבים, הזרמת דם, חיזוק מערכת חיסונית, הרגעה, איזון אנרגטי ועוד.

פרחי באך

"תגידי זה באמת עובד"?

צרכי המטופל הם מעבר לטיפול במחלה שלו.

אדוארד באך רופא פנימאי בשנות ה- 30, הבחין שבני אדם עם תכונות אופי ודפוסי מחשבה דומים נוטים ללקות במחלות דומות וששורש הבעיה טמונה בנפשו של האדם. וכך חקר ומצא 38 תמציות מצמחים שונים המאפיינים תכונות אופי שונות.

התמציות מאזנות את חוסר ההרמוניה של המטופל. מצוין לטיפול בחרדות, מחשבות טורדניות, חוסר שקט, התרגשות יתר ומצבים רגשיים נוספים.

ארומתרפיה

ארומתרפיה, זהו רובד נוסף של טיפול בצמחי מרפא.

שמן אתרי הוא הניחוח של הצמח. מיצוי של שמן אתרי דורש תהליך קפדני במספר טכניקות כמו זיקוק בקיטור, זיקוק במים, סחיטה, כבישה קרה ועוד. ניתן להפיק מכל חלקי העץ והצמח: עלים, קליפות הפרי, קליפות הגזע והשורשים. חומרים בשמנים האתרים מאוד מרוכזים כך שצריך מעט מאוד חומר לאפקט המרבי.

השמן האתרי בצמח נועד להגן עליו מפני מזיקים. בשימוש הרפואי ניתן לצורך ריפוי במגוון בעיות דלקות, שיקום ריריות, חיטוי, חיזוק מערכות שונות עיכול, העצבים, חיסון, שכאבים והרפיית שרירים, אקנה בעיות עוריות שונות ועוד.

הטיפול מותאם לפי הצורך והיתרון הוא שאפשר לצרוך בצורות שונות המתאימות למטופל ולצרכיו כגון: הרחה, אינהלציה, מריחה, עיסוי, באמבט.

איך זה פועל?

מולקולות הריח חודרות דרך האף מתמוססות בתאי רירית האף וחודרות למוח ומכאן למערכת העצבים. יכול להשפיע ע"י הרגעה או הזרמת אנרגיה תלוי בשמנים שנבחרו ולטיפול הרצוי.

דרך הנשימה המולקולות מגיעות לריאות ויחד עם החמצן מוחדרות למחזור הדם.

על העור האפקט הוא חיצוני מרגיע את העור, מלחלח, ממריץ, משקם.

השמנים האתרים אינם נשארים בגוף אלא מופרשים החוצה.

ישנם מצבים בהם השימוש אסור כגון: הריון יש שמנים מותרים, בטיפולי כימו, טיפולי פוריות.

למעט שמן לבנדר, עץ התה וקמומיל אשר אפשר לשים ישירות על העור כל שאר השמנים ניתן לשלב עם שמני בסיס.

דיקור סיני

הרפואה הסינית החלה לפני כ- 5000 שנה. מבוססת על פילוסופיה ואורח חיים, רפואת צמחים, הבנה מתוך חקר והתנסות ארוכת שנים וידע עמוק. חלק מהפילוסופיה נשענת על מודל של האלמנטים: עץ, אש, אדמה, מתכת, מים, מודל יין ויאנג ועל אנרגית הצ'י. המיסטיקנים הסינים הבינו שלעונות יש השפעה חשובה, לגיל, לאופי המולד. הטיפול באדם והתייחסות אליו נשקלת על ידי כל הפרמטרים.

דיקור סיני החל לפני כ- 2500 שנה ונשען על הידע שהצטבר על מחלות, סימפטומים וסימנים.

דיקור סיני הגיע למערב בתקופה הרבה יותר מאוחרת, לפני כ- 200 שנה.

למה זה טוב?

הסינים דוקרים כבר אלפי שנים כמרפא לבעיות וכתחזוקה.

דיקור סיני מסייע ופותר מגוון בעיות רפואיות החל מבעיות מערכת העיכול, לב, ריאות, כליות, שתן, איברי הרבייה, פוריות, וכלה בכאבי שרירים, פריצות דיסק ובעיות עוריות שונות. כמעט לכל בעיה יש פתרון בדיקור הסיני.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page