top of page
  • תמונת הסופר/תdoritdan10

צ'אקרה חמישית – וישודה VISHUDDHA

עודכן: 4 בפבר׳ 2022


כינוי: צ'אקרת הגרון

צבע: כחול בהיר

אלמנט השולט בצ'אקרה זו: אתר

חוש הקשור בצ'אקרה זו: שמיעה

מיקום הצ'אקרה: באזור הגרון בין עצמות הבריח


כוחה של המילה.

צ'אקרת הגרון מפקחת על התקשורת וקשורה לתחום הדיבור, ביטוי והבעה יצירתית. היא ממונה על חוש השמיעה ואנרגיית הביטוי העצמי, על התבטאות, השראה, תקשורת עם האחר ועם כוח הקיום העצמי. ההתפתחות של צ'אקרה זו היא בין הגילאים 15-21.


החיבור בין המחשבה ליכולת ההתבטאות, כאשר נוצר גישור הדחפים והצרכים מהצ'אקרות התחתונות ובאה לידי ביטוי בתגובה מילולית מאוזנת כך נוצר חיבור בין המחשבה ליכולת ההתבטאות.


הצ'אקרה החמישית מקשרת בין השראה ויצירתיות מהצ'אקרה השנייה ומעלה את היצירתיות לדרגת ביטוי מילולי. כמו כן, צ'אקרה זו ממונה על יכולת ההקשבה וכתוצאה מכך האדם יותר רגוע, מבין, שלו, בטוח בעצמו ומסוגל לבטא את רגשותיו, בעל הבחנה רחבה ביחס למתרחש בעולם החיצון, הוא אינו חושש מכישלונות, טעויות ומסוגל לקחת סיכונים ואחריות מתוך תחושת ביטחון ואמונה באני העליון כדי להגשים את היעוד העצמי ברובד הרוחני.


התקשורת מתוך הצ'אקרה החמישית עלולה להיות מאוד קרה, רדודה ואף כואבת אך עם חיבור לצ'אקרת הלב – צ'אקרה רביעית, המילים ישמעו חומלות ואוהבות וזוהי עוצמתה של יכולת הביטוי.


כשצ'אקרה זו מאוזנת אנחנו מסוגלים להתבטא מתוך מודעות וערנות למתרחש סביבנו ולהביע רגשות של שמחה, עצב, כעס, אהבה כו'.


כשצ'אקרת הגרון אינה מאוזנת עלולים להיווצר קשיים בביטוי עצמי, בעיות תקשורת בין הגוף, הנפש והעולם החיצון. חוסר הקשבה עצמית ולאחרים, הערכה עצמית נמוכה וחוסר ביטחון, דברנות יתר, רכלנות והתפרצויות רגשיות ואלימות מילולית.


בעיות פיזיולוגיות נפוצות:

בלוטת התריס, כאבי גרון וקושי לבטא את עצמי בפתיחות וקלות


לאיזון צ'אקרת הגרון:

שמנים אתרים: קמומיל, אקליפטוס, ג'ינג'ר ומנטה

מזונות: אצות ספירולינה, מזון עשיר ביוד, אוכמניות, תאנים וצימוקים

תבלינים: מרווה, קמומיל, אקליפטוס, ג'ינג'ר, מנטה










241 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page