ממרח ארטישוק ושקדים

ממרח בשבילי זה תוספת נפלאה על לחם, על קרקר, עם ירקות חתוכים או לצד ארוחה.

 

למעשה, אפשר לשדרג כל ארוחה עם ממרח, כמו כבד קצוץ של פעם? אז כאן אנחנו ממש לא בענייני כבד וההפך החיות בחוץ הירקות בפנים.

 

בארוחות שאני מגישה לצד ממרח גזר וגרעיני חמנייה, שואלים "איך עשית ומה המרכיבים" ואני ממש יודעת שאם אפרט את כל המרכיבים אף אחד לא יזכור ...

אז ריכזתי לכם גם את ממרח הסלק ושעועית לבנה ואת ממרח הקישואים וקשיו האגדי שלי.

טבעונים ללא גלוטן ועם יתרונות בריאותיים.

 

ממרח ארטישוק ושקדים

יתרונות בריאותיים:

 

מרגיע ומשפר מערכת עיכול

מוריד כולסטרול ומפנה רעלים מהכבד

מפחית סיכון למחלות לב וכלי דם

מוריד רמות סוכר בדם

מחזק את העצמות

מפחית סיכון לסרטן

מרגיע ומאזן מערכת עצבים

 

כמה סיבות ממש טובות לאכול ארטישוק.

הארטישוק עשיר בסיבים תזונתיים, בויטמינים ומינראלים כגון ברזל, מגנזיום, אשלגן, וסידן, ויטמינים מקבוצת ויטמיני B בניהם חומצה פולית.

הארטישוק עשיר בנוגדי חמצון ומסייע בסילוק רעלים מהכבד ומפחית סיכון למחלות סרטן.

דל בקלוריות, משפר מערכת עיכול, מוריד כולסטרול ויש לו יכולת להפחית כאבים ראומתים בשל היכולת לשתן ולסלק רעלים מהמפרקים.

 

השקד בעל תכונות מרפאות לא פחות, עשיר בחומצות שומן רב בלתי רוויות, מכיל סיבים, פיטוסטרולים וחלבונים. בנוסף מכיל ויטמינים ומינראלים כגון: מגנזיום, סידן, ברזל, אשלגן, נוגדי חימצון, ויטמיןE  וויטמיני B .

השקד שומר על בריאות הלב וכלי דם, מסייע בהורדת כולסטרול, מאזן רמות סוכר בדם, מוריד לחץ דם, מחזק את העצמות, מצוין למערכת העיכול ומסייע להקל על צרבות, והשפעה טובה על מערכת העצבים.

 

המצרכים:

 

1 שקית קפואה של תחתיות ארטישוק

1 כוס שקדים מולבנים מושרים ללילה

1/3 כוס שמן זית

1 כפית מלח הימליה

חופן פטרוזיליה

1-2 שיני שום

 

אופן ההכנה:

 

1. מפשירים את הארטישוק.

2. מסננים את השקדים.

3. שמים את כל החומרים במעבד מזון, מעבדים למחית חלקה.

 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload