שורש קונג'אק

קונג'אק או בשמו היפני "קניאקו" – זה שורש הגדל במזג אוויר של איים טרופים במזרח,

מאוד מוכר ביפן.

 

הקונג'אק הוא שורש עמילני דל מאוד בקלוריות ולו שימושים רבים במטבח האסיאתי. לרוב אוכלים את השורש בתוך מאכלים, אך גם מכינים ממנו קמח ואטריות, משתמשים בו כג'לטין ועמילן לעיבוי מרקים ורטבים

 

לצערי, במערב הקונג'אק ידוע בעיקר כתוסף תזונה המסייע להורדה במשקל, אך התועלות שלו רבות וחבל לפסוח על מכלול התכונות המיוחסות לסיבי הקונג'אק.

 

נתחיל בזה שהקונג'אק עשיר מאוד בסיבים תזונתיים, כ- 40% מהשורש מכיל סיבי גלוקמנן הנותנים את אלסטיות והצמיגות. הסיבים מסיסי מים ומכפילים את נפחם פי 10 ובכך נותנים את תחושת השובע לאורך זמן.

חשוב לציין שמומלץ לשתות הרבה מים בעת נטילת התוסף.

 

סיבי הקונג'אק עשירים בויטמינים ומינראלים כגון: סידן, סלניום, אשלגן, ברזל, אבץ,

חומצות אמינו, שומן חד בלתי רווי, אומגה 3, אנטיאוקסידנטים ויטמיני D ו-K.

 

הקונג'אק זכה לשם עולמי כתוסף ל"דיאטה" לא רק בזכות היכולת שלו לספוח נוזלים במידה רבה ולתת תחושת שובע אלא גם משום שאינם מתפרקים בגוף האדם המאפשר להם יכולת לאסוף פסולת ורעלים מהמעי ולפנות אותם מהגוף.

 

במחקר שנערך באוניברסיטת טורונטו מצאו שסיבי הקונג'אק חוסמים ספיגה של כולסטרול ובכך מסייעים לוויסות רמות הכולסטרול. הסיבים גם מגבירים את יצור החיידקים הטובים במעי ואילו מסייעים בוויסות יצור רמות הכולסטרול בכבד.

סיבי הקונג'אק מאטים את קצב הספיגה של המזון במעי ופירוק איטי יותר של פחמימות ובכך מפחיתים את הערך הגליקמי של המזון ובכך תורם לסובלים מסוכרת.

 

מסקנה: סיבי קונג'אק מבחינתי נכנסו לקטגוריה של מזונות-על.

 

למתכון מרק מלון צונן לחצו כאן

למתכון מוס שוקולד עשיר חצו כאן

למתכון שייק בוקר עם סיבי קונג'אק לחצו כאן

 

 

מסכנה: סיבי קונג'אק מבחינתי נכנסו לקטגוריה של מזונות-על.

Share on Facebook
Please reload