מזונות פרוביוטים

מיסו

 

מופק מפולי סויה ודגנים מותססים בתוספת מלח וחיידקי קוג'י.

חיידקים פרוביוטים אילו חשובים למערכת העיכול. עשירים בחלבונים, חומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים.

המיסו מוכר במטבח היפני המסורתי, אבל הרבה לפני בסביבות המאה ה-3 לפנה"ס מגיע מהמנזרים בסין, היה זה מזון חשוב לבודהיסטים הצמחונים. כשהבודהיזם מגיע ליפן במאה ה- 6 מגיע גם המיסו ונקרא אז "הישִיו" או "שי".

המיסו מגיע בצורת משחה סמיכה אותה מוסיפים כתיבול למרק ומאכלים שונים. בשל המליחות הקיימת במיסו כדאי להוסיף מלח רק אם צריך. המיסו מכיל חיידקים חיים על כן רצוי לא לבשל אותו אלא להוסיף לאוכל לא רותח.

ישנם דרכים שונות להכנת המיסו. חשוב שה

 

מיסו יהיה לא מפוסטר כי אחרת נהרסים כל החיידקים. למיסו משובח יכול לקחת 3 שנים להתפתח.

 

אומבושי

שזיף יפני מוחמץ. למרות החמיצות הדרמתי שבטעמו, הוא למעשה בסיסי לקיבה.

מפיג עייפות, מעודד פעילות של מערכת העיכול, אנטי אוקסידנט חזק. מצויין כרמדי להנג אוור, מחזק ומשפר את מערכת החיסון והבריאות הכללית של הגוף.

האומבושי מוכר ליפנים ולסינים ונמצא בשימוש רפואי כאלף שנים לפחות. הם השתמשו בו לטיהור המים, לטיפול בטיפוס, דיזנטריה והרעלה ממזון, לניקוי רעלים, הפגת חום ועייפות ולבריאות הכללית של האדם.

 

נאטו Natto

אם יש מאכל אחד חשוב לכל בני האדם, שאלוהים יכול היה ליצור טעים יותר זה הנאטו.

לנאטו יש היסטוריה ארוכה בת 1000 שנים או יותר. זהו "סוד הנעורים" היפני.

הנאטו מופק מפולי סויה מותססים. מדובר בסופר פוד המכיל כמות רצינית של אנזימים יחודיים, עשיר בחלבון שלם, דל קלורית, עשיר בויטמינים, מינראלים וחומצות אמינו.

איכויות אילו מסייעים בהגנה מפני סרטן, נלחמים בחיידקים מזיקים, מגנים מפני מחלות מעי, מונעים התקף לב ושבץ, אוסטיופרוזיס וסניליות.

 

למאמר אודות חיידקים פרוביוטים לחצו כאן

למתכוני רטבים המכילים חיידקים פרוביוטים לחצו כאן

 

Share on Facebook
Please reload