top of page

ממרח ארטישוק ושקדים

ממרח בשבילי זה תוספת נפלאה על לחם, על קרקר, עם ירקות חתוכים או לצד ארוחה.

למעשה, אפשר לשדרג כל ארוחה עם ממרח, כמו כבד קצוץ של פעם. אז כאן אנחנו ממש לא בענייני כבד וההפך החיות בחוץ הירקות בפנים.


בארוחות שאני מגישה לצד ממרח גזר וגרעיני חמנייה, שואלים אותי, איך הגעתי לטעם המופלא הזה  ומה המרכיבים". אני ממש יודעת שאם אפרט את כל המרכיבים על רגל אחת אף אחד לא יזכור ... אז ריכזתי לכם את ממרח הסלק ושעועית הלבנה, את ממרח הקישואים וקשיו האגדי שלי וגם את ממרח הארטישוק ושקדים.

טבעונים ללא גלוטן ועם יתרונות בריאותיים.


יתרונות בריאותיים של ממרח ארטישוק ושקדים :

מרגיע ומשפר מערכת עיכול, מוריד כולסטרול ומפנה רעלים מהכבד, מפחית סיכון למחלות לב וכלי דם, מוריד רמות סוכר בדם מחזק את העצמות, מפחית סיכון לסרטן, מרגיע ומאזן מערכת עצבים ואילו רק כמה סיבות ממש טובות שכדאי לאכול ממרח ארטישוק. 


איכויות הארטישוק: עשיר בסיבים תזונתיים, עשיר בויטמינים ומינראלים כגון ברזל, מגנזיום, אשלגן, וסידן, ויטמינים מקבוצת ויטמיני B ובניהם חומצה פולית. הארטישוק עשיר בנוגדי חמצון ומסייע בסילוק רעלים מהכבד ומפחית סיכון למחלת הסרטן. ארטישוק דל בקלוריות, משפר מערכת עיכול, מוריד כולסטרול ויש לו יכולת להפחית כאבים ראומתים בשל תכונה משתנת וכך מסלק רעלים מהמפרקים. 

איכויות השקדים: השקד בעל תכונות מרפאות לא פחות.

עשיר בחומצות שומן רב בלתי רוויות, מכיל סיבים, פיטוסטרולים וחלבונים. בנוסף מכיל ויטמינים ומינראלים כגון: מגנזיום, סידן, ברזל, אשלגן, נוגדי חימצון, ויטמיןE וויטמיני B . השקד שומר על בריאות הלב וכלי דם, מסייע בהורדת כולסטרול, מאזן רמות סוכר בדם, מוריד לחץ דם, מחזק את העצמות, מצוין למערכת העיכול ומסייע להקל על צרבות, והשפעה טובה על מערכת העצבים.

המצרכים


1 שקית קפואה של תחתיות ארטישוק 

1 כוס שקדים מושרים ללילה בבוקר מקלפים אפשר להשתמש בשקדים שלמים מולבנים

1/3 כוס שמן זית 

1 כפית מלח הימליה 

חופן פטרוזיליה 

1-2 שיני שום 


אופן ההכנה


1. מפשירים את הארטישוק. 

2. מסננים את השקדים. 

3. שמים את כל החומרים במעבד מזון, מעבדים למחית חלקה.

ממרח ארטישוק ושקדים

קרא עוד על

מתכון בסגנון 

bottom of page